Įvykių kalendorius:

Kalendorius

<< LIEPA 2017 >>
P A T K P S S
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  
Ieškoti

Kviečia atnaujintos M. Žilinsko dailės galerijos ekspozicijos

Data: 6 VASARIS 2017 00:00 - 26 BALANDIS 2017 00:00

 

M. Žilinsko dailės galerijoje, Nepriklausomybės a. 12, Kaune


Po 5 metų pertraukos į II aukšto sales sugrįžta pasikeitusi, atnaujinta Europos simbolistinės dailės ekspozicija.

Simbolistai jau XIX a. pabaigoje piktinosi beviltiškai sumaterialėjusiu pasauliu ir ieškojo būdų, kaip pabėgti nuo realybės, mene atspindėti amžiną grožį ir gėrį. Todėl „saulė“, „aušra“ „bučinys“, „vanduo“ simbolistų kūriniuose įgauna gilesnę, simbolinę prasmę. Jų kūriniai persmelkti paslapties, erotikos, liūdesio ar nostalgijos. Lankytojai ekspozicijoje vėl atras pasiilgtas įspūdingas vokiečių dailininkų drobes: Wernerio Wilhelmo Gustavo Schucho „Karą“, Felixo Possarto „Negyvąją jūrą“ ir genialiojo prancūzų menininko Auguste‘o Rodino skulptūrą „Amžinasis pavasaris“.


G. Yamanouchi „Saulėlydis jūroje“

Greta visai iki šiol nematyti ar tik trumpai parodose eksponuoti kūriniai. Tai – šveicaro Hanso Beatuso Wielando ir vokiečio Friedricho Alberto Schmidto patekančios saulės nutvieksti džiugūs gamtovaizdžiai ar besileidžiančios saulės žaros nuspalvintas vieno iš vakarietiško tapybos stiliaus pradininkų Japonijoje Guseno Yamanouchi „Saulėlydis jūroje“.

Taip pat kviečiame nepraleisti progos ir pasigėrėti pirmą kartą į ekspozicijų sales atkeliavusiu tikros gilios žiemos vaizdu, įamžintu rusų dailininko Andrei‘aus Nikolaevich‘iaus Schilderio drobėje. Mąsliai nuteikia Adomo ir Ievos nuopuolį primenanti čekų kilmės simbolisto Ferdinando Staegerio figūrinė kompozicija „Vyras ir moteris“, vokiečių skulptoriaus Gotthardo Sonnenfeldo „Kaltė“ ar puolusį angelą labiau nei Ikarą primenanti Karlo Peterio von Woedtke‘s skulptūra.


F. A. Schmidt 
Vilos Italijos pajūryje

Taip pat primename, kad naujus metus pasitikome ir atnaujintomis XVII–XVIII a. ir XIX a. Europos dailės ekspozicijomis. Jose tarp barokinių aistrų, klasicistinės harmonijos, romantiško ilgesio, biedermėjeriško kasdieniškumo ar impresionistiško akimirkos žavesio paženklintų darbų lankytojai atras ir garsiųjų Lietuvos giminių atstovų portretų. Jie ir buvo pagrindiniai to meto meno užsakovai bei mecenatai, kurių dvaruose surinktų kolekcijų darbai dabar teisėtai vadinami mūsų dailės lobynu. Čia rasime Pažaislio kamaldulių vienuolyno įkūrėjo LDK kanclerio Kristupo Zigmanto Paco ir jo žmonos Klaros Izabelės de Mailly-Lascaris Pacienės, garsiosios kunigaikščių Oginskių giminės atstovų portretus. Tačiau bene labiausiai džiaugiamės galėdami kauniečiams pristatyti Šiaulių „Aušros“ muziejuje atrastą vieneriems metams mums paskolintą barono Theodoro von der Roppo portretą, nutapytą žymaus prancūzų dailininko Jeano-Honoré Fragonard’o svainės Marguerite Gérard Paryžiuje. Būtent jam turime būti dėkingi už anuomet tarp jaunuolių iš aristokratiškų šeimų populiarios pažintinės kelionės po Europą (vad. Grand Tour) metu nupirktus ir į Lietuvą pargabentus dabar greta eksponuojamus klasicistinės dailės šedevrus – garsaus danų plastikos virtuozo Bertelio Thorvaldseno įspūdingas marmurines skulptūras bei kitus senosios italų ir flamandų dailės sales puošiančius kūrinius.


A. Hickel „Rokselana ir sultonas“

O ką tik televizijos ekranuose karaliavusio turkų serialo „Didingasis amžius“ gerbėjams siūlome pasižiūrėti, kaip pagrindinius jo herojus garsųjį sultoną Suleimaną I ir jo mylimąją Rokselaną įsivaizdavo XVIII a. vokiečių tapytojas Antonas Hickelis Mykolo Žilinsko padovanotoje drobėje „Rokselana ir sultonas“.