Įvykių kalendorius:

Kalendorius

<< GRUODIS 2017 >>
P A T K P S S
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ieškoti

Saulės Kisarauskienės darbų paroda „Suplyšę Antigonės kelionės“

Data: 2 RUGPJŪTIS 2012 17:00 - 09 RUGSĖJIS 2012 17:00

 

A. Žmuidzinavičiaus kūrinių ir rinkinių muziejuje, V. Putvinskio g. 64, Kaune
 
 
S. Kisarauskienė (g. 1937, Kaune) priklauso kartai, kurios kūryba formavosi sudėtingu sovietmečio laikotarpiu. Menininkė yra viena iš tų asmenybių, kurios nepakluso ideologiniams sistemos reikalavimams ir ėjo modernistinių ieškojimų keliu. Jos kūrybai būdinga drąsi ir laisva meninė raiška, kupina eksperimentų.
 
  
 „Suplyšę Antigonės kelionės“ IV                                                   „Dailininkas ir modelis“
 
Garbingos sukakties progai skirtoje parodoje eksponuojami dailininkės darbai, sukurti 1961 – 2011 m. Ekspozicijos darbų spektrą sudaro kartono raižiniai, moliotipijos, monotipijos, tapyba ant drobės ir kartono, mišria technika atlikti kūriniai. Technikų įvairovė - vienas išskirtinių S. Kisarauskienės kūrybos bruožų. Autorė itin pamėgo gan retai Lietuvos dailėje naudotas moliotipijas.
 
Parodos koncepcijai akstiną davė S. Kisarauskienės kūrinys - grafikos triptikas „Suplyšę Antigonės kelionės“ (2003). Antigonė – tarsi pačios dailininkės vidinis autoportretas. Ekspozicije apibendrinamas menininkės kūrybinis kelias, kuris yra neatsiejamas nuo jos kaip moters – žmonos, motinos – likimo. Moters tema, vaizdinys dailininkės kūryboje užima ženklią vietą ir kartojasi visuose kūrybos laikotarpiuose. Dailininkei įdomios dramatiškos, aistringai su likimu kovojančios antikos tragedijų moterys – Antigonė, Ismenė, Medėja. Menininkės kūriniuose herojės iš pažiūros yra trapios, subtilios, tačiau spinduliuoja vidinę stiprybę ir veržlumą.
 
  
 „Medėja“                                                                                       „Personažai užrištom akim“
 
Kita svarbi grupė S. Kisarauskienės kūryboje yra sakralinės temos darbai. Religinių siužetų įvairovė nėra didelė, autorė mieliau renkasi skirtingas vienos ar kitos pamėgtos temos variacijas. Septintojo dešimtmečio kartono raižiniuose išskirtinai dominuoja siužetas „Prie stalo“. Tai Paskutinės vakarienės interpretacijos, atskleidžiančios savitą dailininkės santykį su sakralia tikrove: Paskutinė vakarienė yra permanentinis įvykis, jos dalyviai yra ne tik Kristus bei apaštalai, bet ir visa žmonija, ir pati autorė bei jos laikmečio, aplinkos žmonės.
 
Simboliška, kad jubiliejaus proga S. Kisarauskienė ir jos kūryba sugrįžta į gimtąjį miestą. Prieškariniame Kaune prabėgo dailininkės vaikystės metai, menininkės prisiminimuose išlikę to laikotarpio vaizdiniai turėjo įtakos ir kūrybai.
                                                                                                 
  
Paroda veiks: 2012 08 02 – 2012 09 09