Įvykių kalendorius:

Kalendorius

<< KOVAS 2019 >>
P A T K P S S
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ieškoti

Žilvino Valeikos fotografijų paroda „Kai Tu šalia, aš galiu...“

Data: 15 VASARIS 2019 00:00 - 28 BALANDIS 2019 00:00

 

Paveikslų galerijoje, K. Donelaičio g. 16, Kaune

 

veikia Žilvino Valeikos fotografijų paroda „Kai Tu šalia, aš galiu...“.

Fotografui Žilvinui Valeikai šį paroda – tarsi debiutas dar neišbandytoje kūrybinės fotografijos srityje. Autorius iki šiol buvo žinomas kaip režisuotos, populiariosios kultūros estetika ir įvaizdžiais žaidžiančios fotografijos kūrėjas, nevengęs ironiško požiūrio į šiandienos visuomenės dirbtinį blizgesį. Tačiau fotografuodamas parodai „Kai Tu šalia, aš galiu...“ Ž. Valeika pro fotoobjektyvą žvelgė į tikrą gyvenimą ir fiksavo nuoširdžius bei atvirus žmonių santykius, stengdamasis kaip galima mažiau savo buvimu paveikti nuoširdų vaikų ir mokytojų bendravimą.

Svajonė sukurti fotografijų seriją, atskleidžiančią ypatingą ryšį tarp Vaiko ir jo Mokytojo, sklandė jau prieš penkerius metus. Ji tapo realybe 2018 metų pavasarį susitikus šios idėjos autoriams ir fotografijos meistrui Žilvinui Valeikai. Ilgų paieškų, kantraus kūrybinio darbo dėka gimė fotografijos darbai, spinduliuojantys ramybę, pasitikėjimą vienas kitu, džiaugsmą ir gebėjimą mokytis vienam iš kito. Kiekvienoje fotografijoje užfiksuotos istorijos, pasakojančios, kaip svarbu Vaikui turėti Žmogų – Mokytoją, kuriuo jis galėtų pasitikėti, nebijoti būti pačiu savimi, nesijausti kitokiu, nepastebėtu. Kai vaikas jaučia saugumą, palaikymą ir paskatinimą, jis gali labai daug: jaustis ramiau, elgtis geriau, svajoti, išmokti naujų dalykų, nustebinti savo kūrybiškumu, – dalinasi mintimis mokyklos vadovai.

Kaip fotografijoje galima išreikšti tokį idealų žmogiškąjį ryšį? Pirmiausia, pastebint ir įamžinant tas gyvenimo akimirkas, kuriose šis žmogiškasis ryšys yra intensyviausias ir atrodo nesudrumstas kasdienių rūpesčių. Iš nepertraukiamos laiko tėkmės išskirti ir fiksuoti išraiškingiausias, lemiamas akimirkas – tai viena svarbiausių fotografijos teikiamų kūrybinių galimybių, kurių negali pasiūlyti jokia kita šiuolaikinė medija. Be to, Ž. Valeika tikro gyvenimo akimirkoms fotografijose suteikia apibendrintą prasmę, jo nuotraukų turinys peržengia fiksuojamo momento ribas. Kiekvienas vaiko ar mokytojo atvaizdas tuo pat metu yra ir vaizdinė metafora, vis kitaip perteikianti vaiko ir jo globėjo ar tiesiog žmogiškojo pasitikėjimo idėją. Pagaliau, šiam įspūdžiui sustiprinti svarbi ir fotografijų estetika. Fragmentiškos, teleobjektyvu įamžintos kompozicijos, tarsi atriboja vaikus ir jų mokytojus nuo netobulo aplinkinio pasaulio ir leidžia žiūrovui įsigyventi į jų artimą ryšį. Nespalvotos, šviesių tonų fotografijos taip pat padeda kurti šios idealios savitarpio supratimo erdvės pajautimą. Tokiose fotografijose ne tiek svarbi dokumentinė informacija, kiek atvaizdų perteikiamas emocinis turinys.

Pasaulyje, kuriame beveik viskas labiau nei protu yra pagrįsta pojūčiais ir emocijomis, labai svarbus jausmas. Tas jausmas, kad gali pasitikėti. Kad nepaves, neatstums, nenuskriaus, padės, pakels, palydės. Tas jausmas, kad šitos rankos – ne mamos, bet labai mylinčios ir be galo rūpestingos rankos – būtinai apkabins, paglostys, priglaus. Visiško, abipusio pasitikėjimo keliama pilnatvė. Ir ramybė, leidžianti tobulėti. Leidžianti būti savimi. Tokiu, koks esi. Tokį jausmą dovanoja tik rūpestinga, mylinti, atsidavusi Mokytojo Širdis“, – teigia vieno iš mokinių mama Jolanta.

Kaip tik dėl apibendrintos emocinių išgyvenimų meninės raiškos Ž. Valeikos fotografijos gali būti aktualios ne tik fotografijų herojams ar jų artimiesiems. Autoriaus darbai tam tikra prasme yra universalūs – juose žiūrovas atpažins sau artimas, galbūt paties išgyventas pasitikėjimo, emocinio artumo patirtis. Šiuo požiūriu, Ž. Valeikos kūriniai pagrįsti visiems humanistinės fotografijos atstovams svarbiu siekiu, kurį daugiau kaip prieš pusę amžiaus suformulavo garsus amerikiečių fotografas Edwardas Steichenas: „paaiškinti žmogų žmogui“.

Tomas Pabedinskas

 

 

Paroda veiks: 2019 02 152019 04 28