Įvykių kalendorius:

Kalendorius

<< BIRŽELIS 2019 >>
P A T K P S S
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Ieškoti

Kauno bienalė: Deimanto Narkevičiaus videokūrinys „Aplankant Soliarį“

Data: 7 BIRŽELIS 2019 00:00 - 29 RUGSĖJIS 2019 00:00

 

Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, V. Putvinskio g. 55, Kaune,

 

Birželio 7 d. rugsėjo 29 d.

12-osios Kauno bienalės „Po išvykimo | Prieš atvykstant“ parodos dalis – Deimanto Narkevičiaus videokūrinys „Aplankant Soliarį“ (2007).

Mokslinės fantastikos romano „Soliaris” (aut. S. Lemas) ekranizacijoje režisierius A. Tarkovskis (1971 m.) į ekraną sąmoningai neperkėlė paskutinio knygos skyriaus, kuriame pagrindinis herojus K. Kelvinas grįžta į žemę, sėkmingai atlikęs savo misiją. Deimantas Narkevičius, remdamasis S. Lemo romanu, sukūrė videoprojektą „Aplankant Soliarį“. Jame menininkas pakvietė Kaune gimusį aktorių Donatą Banionį atkurti psichologo-kosmoso keliautojo vaidmenį ir suvaidinti paskutinę knygos skyriaus sceną. D. Narkevičiaus filmuotoje medžiagoje įterpiamos 1905 m. Mikalojaus Konstantino Čiurlionio darytos Juodosios jūros nuotraukos – to paties kraštovaizdžio, kuris įkvėpė A. Tarkovskį atvaizduojant vandenyną, primenantį Soliario paviršių. Tačiau šiame filme akivaizdžiai pasenęs Kelvinas matomas ne nejaukiame Tarkovskio erdvėlaivyje, bet vaikštantis tarpduriuose, laiptais, koridoriais, fojė. Visa tai – aliuzija keliaujant į vis kitą Lietuvos istorijos puslapį.

Videokūrinio peržiūros lietuvių ir anglų kalbomis vyks: IV 17.0019.00 val., VIVII 12.0016.00 val. M. K. Čiurlionio dailės muziejaus auditorijoje.


„Aplankant Soliarį“ stop kadre – D. Banionis ir D. Narkevičius

D. Narkevičius (g. 1964) filmo žanru susidomėjo ankstyvajame dešimtajame dešimtmetyje. Jo filmuose persipina atminties praktikos, vaizduojama su skausmingais istorijos procesais susidurianti šiuolaikinė visuomenė. Kamera suteikė jam galimybę ištirti skirtingus naratyvus ir žaisti su laiko tėkme. Neatitiktis tarp žodžių ir vaizdų Narkevičiaus filmuose atskleidžia objektyvios dokumentikos neįmanomumą. Jis vengia stambaus plano – dažno šiuolaikinės dokumentikos bruožo, naudojamo kalbančiojo pasakojamos istorijos tikrumui pademonstruoti. Pagrindiniai Narkevičiaus istorijų veikėjai dažnai nematomi ekrane, juos pakeičia objektai, piešiniai.

Narkevičius pristatė asmenines parodas Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje, Šiuolaikiniame Baltijos meno centre Geitshede, Šiuolaikinio meno muziejuje Zagrebe, „Corner House“ Rygoje, „Southbank“ galerijoje Londone, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia Madride, „Vienna Secession“ bei Lietuvos paviljone 49-ojoje Venecijos bienalėje. Tarp paminėtinų grupinių parodų – „Manifesta 10“ Sankt Peterburge, 29-oji San Paulo bienalė, 11-oji Stambulo bienalė ir „Skulptur Projekte Münster 07“.

12-oji Kauno bienalė „Po išvykimo | Prieš atvykstant“ nagrinėja kelionę kaip metaforą, tarpinę būseną, procesus ir daugiasluoksnius Kauno kontekstus.

 

Daugiau informacijos: www.bienale.lt.